søndag 7. oktober 2012

Romsdalseggen

Laurdag 6.oktober. Vekkeklokka på 6.00 (Ugh..). Trude og eg hadde lyst å gå Romsdalseggen. Turistbussen som gjer logistikken til ein leik går 9.30 fra Åndalsnes stasjon. Kaldt, klårt og ein strålande morgon! Og minst 70 andre som hadde tenk nett som oss.

Starten ved Venjedalssetra - Romsdalshorn bak og stø kurs mot Romsdalseggen

Allereie på startpunktet var det dramatisk natur og flott utsikt til Store Venjetind og Romsdalshorn. Hadde eg vore engelsk hadde eg ropt "Stunning!" og "Magnificent!". Ettersom vi er meir i klassa "lokale turistar" nøgde vi oss med å ta fram fotoapparatet og eit stort glis.

Første bakken. Blånebba (1320 moh).

Romsdalseggen extreme (umerka, bør ha guide) går rett opp ryggen på bildet over. Romsdaleggen normal (T-merka) går til høgre inn dalen. Allereie i første bakken fekk vi varmen i oss, sjølv om det var skarpt i lufta og frose på bakken. (Vi gjekk ut på toppen Blånebba frå baksida litt seinare på turen).

Innover dalen, opp ein rygg og då var vi oppe på kanten. Utsikta over Venjetind, Romsdalshorn, Romsdalen og Trollveggen var slåande. Ufatteleg. Må opplevast. Det er kanskje den flottaste "sjå-over-kanten-opplevinga" eg nokon gong har hatt.

Ryggen ut mot Blånebba (1320 moh). Venjetind bak.

Det var utruleg fint å gå utover mot Blånebba. I den klåre haustlufta var det som om vi berre kunne strekke ut armen og klore litt bortpå Trolltindane. Det var lett å gå, dei harde høgdemetrane var vi ferdige med, og det var heilt vindstille.

Rett bort på Trollveggen og Trolltindane

Dagens JUMP etter 1000 høgdemeter.

Romsdalen

Det var på tide å begynne på sjølvaste Romsdalsegga.

Trude og meg klar for egg. Romsdalsegga i bakgrunnen, trudde vi.

Romsdalsegga del I.

Det er mogleg å sjå små raude prikkar (folk) langs kanten oppover på bildet over. Det var skikkeleg egg, og litt klyving. Det var stort sett kjetting på dei aller luftigaste partia. Eg er ikkje spesielt glad i luftig, men det gjekk heilt fint å gå her.

Mot vest

Rypebær i haustskrud og Romsdalshorn

Trude på Aakesvarden

Då vi hadde klatra opp den første egga, og komme oss ut til Aakesvarden trudde vi at vi var på veg rett ned til Åndalsnes. Vi tok feil!

Romsdalseggen del II

Det var framleis kilometer på kilometer med egg. Lett å gå, passeleg luftig og fantastisk utsikt til alle kantar. For ein tur dette er altså!

Vi skreiv oss inn i turbøker med jamne mellomrom: Blånebba, Aakesvarden, Høgaksla, Nesaksla.

Åndalsnes! "Berre" ei lita bjørkeli att av turen.

Siste bakken viste seg å vere bratt. Vi var litt ferdige med turen og gjekk over i transportetappemodus. Litt møre i beina. Etter ei god stund i bjørkeskogen stønna vi då vi kom over endå ei trimbok på Andersmyra. - Det er så langt ned at det er rekna som ein trimtur hit. Sukk.

Sol og flotte haustfargar kompenserte for langt og bratt. Eg hadde fått ny innsikt i kor flott det er i Romsdalen, og ny respekt for dei som joggar på Nesaksla som trimtur. Vi hadde gått vertikalt i tre ulike årstider og opplevd full oktoberfargeskala.

Romsdalshorn - farvel og takk for turen!

Romsdalseggen var ein superfin tur! Den er litt lang, men relativt lett i forhold til høgdemeter/utsikt. Det er nokre få skritt på eggen som er litt utfordrande, men dette greier dei fleste. Dei "vonde" høgdemetrane er i starten og slutten av turen. Med avstikkaren til Blånebba gjekk vi ca 13 km frå bussen til vi var tilbake i bilen. Vi brukte 6 timar og 45 minutt. Vi stressa ikkje, hadde to lunsjpausar, masse fotopausar og mange "tekniske stopp" med av/påkledning. Dei fleste på bussen gjekk fortare enn oss, men er vi turistar, så er vi turistar.

I sommarhalvåret går det buss frå Åndalsnes til Venjedalssetra om morgonen. Sjekk turistinformasjonen for tidspunkt og billett. Det er ingenting som er flottare enn å vere turist i eige fylke.

Honnør til Rauma kommune som har satsa på friluftsliv! Romsdalseggen er ein veldig bra attraksjon for Åndalsnes og heile fylket.

BONUSOPPLEVING!

Kval i Tresfjorden!

På veg heim såg vi ein flokk kvalar gå inn i Tresfjorden. Truleg grindkval seier avisa i dag. Artig å sjå så store dyr. Vi høyrte prustinga der der for innover. På grunna leika små niser. Vi ønska vi hadde hatt kajakk på taket...