fredag 21. november 2014

Kaldfjorden i kuling - Kvalpadling dag 2

21.11 Dårlegare ver denne dagen, men eg hadde rotta med saman med Jarle, og vi såg i grunn ikkje så svart på det. Kaldfjorden igjen, og no la vi ut lenger ute i fjorden. 

Dagen starta med at det kom to knølkvalar rett i mot oss, før vi hadde padla 100 meter. Dei dukka under oss, og la seg til mellom oss og land. Sjølvsagt lurte dei oss på veg ut, men etter 10 minutt på sjøen hadde vi allereie fullklaff med nærkontakt med knøl. 

Knølkval i fjæra

Fjorden gjekk delvis kvit, og vi padla over mot Fiskøya. Ragni og ein gjeng var potensielt i same område, og vi var litt spent på om vi traff dei. Det var tyngre å padle i dag, men vi såg kval. Mykje kval. Knøl, og spekkhoggar, Etter ei stund såg vi noko rart. Ein veldig lang kval. Den tok aldri slutt. Bak den dukka det opp.....padlerar ja! Det var kjentfolk og vi samla oss i fjorden. Ragni (som faktisk er marinbiolog) kunne stadfeste at det var ein finnkval vi hadde sett. Verdas nest største faktisk. (KOR kult er det???? verdas nest største...)

Vind, skvalpefjordbølger og dårleg lys gjev endå dårlegare bilde. Har difor tjuvlånt litt for å vise herlegheita:

Finnkval (lenger ut i fjorden eit par dagar seinare) Foto: Bjørn Tore Sørensen


Frå toppen: Blåkval, Finnkval, Seikval, Knølkval, Spermkval og Vågekval
(Ill; Jón Baldur Hlíðberg. http://www.kyst-norge.no/)

Lunsj med kvalutsikt på Fiskøya

Fiskøya og Store Blåmann (jepp, lagt inn på ønskelista)

Ingen sure miner i sur blest, og det vart lunsj på Fiskeøya. Kvalopplevingar på returen og, og det vert ikkje mindre spektakulært i drittvær. Det er vanskelegare å sjå kvalen på lang avstand, og det kjem litt meir brått på når dei dukkar opp. 

Kart - knappe 10 km padling

Vi rakk i land i i skyminga og hadde debreifing på "Bryggejentene" i Ersfjorden. Kjempetriveleg plass - verd å stikke innom. Raude kjakar og blide fjes. God kaffi.

Takk for turen til Jarle, Ragni, Monika, Jannie og Mia!

Jarle og eg var godt nøgd med dagen, men hadde forventningar om bedre ver og meir kval - allereie neste dag!

Eg fekk på ein måte med meg vågekval og denne dagen. Kristin hadde laga kvalgryte til meg som var superenkel å varme opp til middag og veldig god! Er det kvalhelg, så vert det full pakke!!

Denne dagen padla eg Skim differ'en til Kristin. Den er karbonutgåva, så det er ein lett kajakk. Eg likar denne kajakken godt, har god kontakt og god plass. Den er lettpadla. I vind og sjø bak frå sida var den litt uvant i rørslene når vi låg i ro. Eg måtte konsentrere meg litt der. I fart kjennes den veldig stødig og fin. Denne dagen fekk eg i grunn ikkje testa fart, men det er ein kajakk som eg handterar greit og som kjennes komfortabel ut. Den er litt lenger enn Nukaen og ikkje så manøvrerbar, men noko meir retningsstabil. Eg må framleis bruke skeg på denne for å halde retninga over tid, og kajakken reagerer fint på kanting. Finfin turkajakk, kanskje ikkje heilt optimal leikekajakk, men eg tippar at allroundegenskapane er rimeleg bra. Lavt bakdekk og truleg lettrulla. Polarrulle freista ikkje, så eg trur, inntil vidare. Takk for lånet, Kristin! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar